piątek, 2 września 2011

Ratatata!

Miałam ładnie prowadzić bloga. Ale mi się nie udało. Jeden wpis i co? A wakacje jeszcze trwają. Tyle, że już się jesiennie zrobiło. Z tej to okazji- Ratatouille! Mmmm...cudowne, pyszne i zdrowe. Solidna dawka warzyw. Trzeba korzystać, skoro stragany aż się uginają pod dojrzałymi pomidorami, bakłażanami, paprykami... No i jeszcze takie piękne maliny! I żal nie kupić. No i nie wykorzystać. Ale to jutro ;)

Ratatouille

  • 4 dojrzałe pomidory
  • 3 papryki (np. czerwona, zielona i pomarańczowa)
  • 2 duże cukinie lub 3 mniejsze
  • 1 duży bakłażan
  • średnia cebula
  • oliwa z oliwek
  • zioła prowansalskie, bazylia (najlepsza świeża, ale suszona też może być)
  • sól, pieprz
  • ok. łyżka przecieru pomidorowego (opcjonalnie)
  






Bakłażana pokroić w niezbyt grube plastry, natrzeć solą i odstawić na pół godziny na sitko.Pomidory obrać ze skórki i drobno pokroić, papryki pozbawić nasionek, pokroić w kostkę. Cukinie obrać i pokroić w plasterki (jeżeli są młode nie trzeba usuwać nasion). W dużym garnku rozgrzać oliwę, wrzucić posiekaną cebulkę i zioła, chwilę podsmażyć na złoto, dodać pomidory. Chwilę dusić na średnim ogniu, od czasu do czasu mieszając. Dodać pokrojone papryki i cukinie, dusić pod przykryciem. Bakłażana ewentualnie poprzekrajać na mniejsze kawałki i podsmażyć na niewielkiej ilości oliwy, dodać do pozostałych warzyw. Doprawić solą i pieprzem do smaku, ewentualnie dodać przecier i dusić jeszcze około 10 minut. Podawać z dowolnym dodatkiem- pieczywo, makaron, kasza. Ja jako dodatek wybrałam grzanki z serem żółtym. Smacznego!:)


A to jeszcze jeden nabytek na straganiku:) Mama nie mogła się powstrzymać..


4 komentarze:

  1. Ratatuj kojarzy mi się z tą bajką :D aż wstyd się przyznać, że nigdy tego nie jadłam...

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi też! A pierwszy raz zrobilam jakos rok temu. Bo znalazłam przepis w jakiejś gazecie i uznałam, ze czas spróbować. Warto! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. jest dopiero 10 rano a ja już taka głodna jestem patrząc na te pyszności... już wiem co zrobię dziś na kolację, tylko nie wiem czy wytrzymam tak długo :-)
    Pozdrawiam
    i zapraszam do siebie http://ffinezyjnie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. danie na pewno smaczne bardzo lubie tego typu lecza jeśli można tak to nazwać ;) kwiatek piękny ;))

    OdpowiedzUsuń